Bones a tothom.
Després de els fets que van tindre diumenge 16 de novembre de matinada, si home si, alló que van entrar a robar als baixos dels pisos del prat (devant de cal tikets) i diuen que al riu i no se on més...
Com pot ser que estiguem tan desprotegits? Quin tipus de vigilància tenim? (amb tots els meus respectes, el blaquis no conta eh???)
Perquè no tenim cap vigilant, policia local, digue-li com vulguis?
Serà que no han entrat vegades a cal tikets, a cases, spars, panses...
I doncs? Que hem de fer? No pot ser que estiguem dormint a casa tranquilament i que pel matí quan et llevis t'han fotut el cotxe, t'han entrat a casa, han rebentat la porta del teu negoci....
Vosaltres esteu tranquils?
Doncs jo no gaire la veritat.
Tant costa contractar un servei de vigilancia? O ficar un Policia Local???? Bueno, jo faria una parella per anar be.
Senyors amb els temps que corren, crisis, digueu-li com volgueu... No se, pero he parlat amb molta gent i la veritat es que no tenim cap tipus de seguretat.
A part dels successos que han passat aquets darrera matinada (que jo no dic res pero fa pudor a l'est...) crec que hauriem d'aixecar la veu una mica i reclamar una mica de seguretat per a la gent del poble!!
Aixó es el meu parer.
SaLuT!
Fòrum La Llacunaonline .cat » La Llacuna
Seguretat
(11 mensajes)-
Publicado hace 8 meses #
-
Perdona, però sí que dius res, i si hem de començar a parlar de pudors...
Crec que el primer pas per trobar una solució a la seguretat és pensar amb lògica i no amb irracionalitat. Respecte, ser crític i imaginatiu amb la solució. Està clar que la situació actual no és fàcil, però si comencem a pensar en pudors només farem el problema més gros.PD: visc en un pais on un 15% de la població és immigrant, i jo en sóc una, sé una mica del que parlo.
Publicado hace 8 meses # -
Fa més d'un any, jo vaig anar a una reunió de l'Ajuntament de La Llacuna on es va presentar el servei de vigilància i seguretat. Un vehicle preparat, un telèfon de seguretat per trucar si hi havia qualsevol problema, una persona que va rebre una formació per actuar, etc.
Però sembla que després del bluf d'espectacle i paripé, quan algú ha necessitat el servei no s'ha ofert... (van avisar que veien sospitosos, i després de que ningú hi fes res, un cotxe robat) i ara ja ni s'hi compte...
O sigui que en teoria, el sistema es va activar, però AIXÒ NO SERVEIX PER RES :)
Crec que el tema de la inseguretat ciutadana és un gran problema, a La Llacuna i a molts altres llocs, que segurament s'ha agreujat amb tot el tema de la crisi.
El tema del servei de vigilància, com ha dit el Francesc, ja està activat en principi. Però el duu a terme una persona que ja treballa de dia de dilluns a divendres, i per tant no pot funcionar cada nit. Crec que només funciona dissabtes a la nit (tot i que fa molt que no el veig, no sé si a l'hivern potser no funciona...) i en algunes altres ocasions.
I com també s'ha dit abans, si l'avises per segons què i no és dins el seu horari, no cal que esperis cap resposta.Potser faria falta una persona de vigilància local amb dedicació més exclusiva... però dubto que el poble pugui permetre's això.
Perquè amb el tema de la policia local dubto que el poble tingui res a dir-hi, això deu venir en funció al nombre d'habitants i tal.Estaria bé que informessin de possibles mesures cautelars per evitar els robatoris en la mesura del possible. Ja sé que en general els lladres formen part de grups molt ben organitzats i és molt difícil fer-hi res. Però quatre idees i consells mai estan de menys...
Marina, això si que és una aportació constructiva!!
Moltes gràcies :)
Bones,
" Crec que el tema de la inseguretat ciutadana és un gran problema, a La Llacuna i a molts altres llocs, que segurament s'ha agreujat amb tot el tema de la crisi " aquesta frase resumeix la meva opinió.Penso que a nivell de poble, poc s'hi pot fer. És cert que s'han intentat evitar robatoris amb la presència d'un vigilant de nit, però tal com van les coses, si no és un vigilant de seguretat professional (coneixedor del tema i armat) poc té a fer, i em sembla que està clar que això el poble, de moment, no s'ho pot permetre.
Els únics que hi poden fer alguna cosa són aquesta colla de ninots polítics que ens manen i que només saben fer lleis per treure els calers dels que treballem. I si demanéssim més presència policial? ( que a la Llacuna és escassísima ) No serviria de res tenir cuatre estaquirots policies vigilant el poble, ja que amb les lleis actuals estem totalment desprotegits. Com a molt els podrien enxampar i ens estalviariem algun robatori, però després què?? NO ELS HI FAN RES i n'està ple de gent com aquesta que només es dediquen a això exclusivament i que reincideixen tan com volen.
En el millor dels casos, arribes a saber qui ha estat i ho denuncies als mossos, i de què serveix? DE RES. I no parlo per parlar, en dóno constància en fets reals. A Sant Guim de Freixenet han robat més d'un i dos cops i la gent del poble saben qui són perquè els han vist...i què? RES. I aquell pobre home que es va parar a la carretera de la Serra, li van fotre ganivetada i tot per cuatre durus , enxampen el paio i què?
I ja no parlo de pendrens la llei per les mans i actuar en defensa de lo teu, perquè si els toques, el primer perjudicat seràs tu.Tot plegat és molt i molt trist, i l'unica solució és fer treballar de veritat a aquesta colla de vividors que l'únic que els preocupa és barallar-se amb la oposició per veure qui ho fa millor, parlant de senyors lladres de pais (Millet i companyia) que, al cap i a la fi, els deixen lliures sense cap tipus de vergonya, i nosaltres aguantar que ens robin cada dia mentre se n'enriuen a les nostres cares.
En definitiva, canviar les lleis o fer veure a la gent que tenir polítics d'aquest nivell no serveix per res.Publicado hace 8 meses # -
Tant xungues estan les coses??? M'esteu espantant i tot! Si que estan canviant les coses en pocs anys... :_(
En tot cas, no crec que s'hagi d'esperar que els polítics fagin res, com bé dius Anna, ja han demostrat que no s'hi pot comptar (tot i que no està de més pressionar).
Una possible solució per enfortir la confianc,a de la gent que viu al poble és fer actes on el màxim de gent hi participi, d'intercanvi i solidaritat que la gent es conegui bé i perdi la por del "desconegut" (per lo de aquell nou que ha arribat fa mala pinta...). Que a vegades donem cuartos al tercer món i ens oblidem del veí...
Per les xarxes organitzades que vénen de fora el poble està clar que el problema té més difícil solució, però omplir tots els pobles de policies tampoc en seria una de bona. I a més, una solució que no està a les nostres mans. Sempre es podria intentar "ajudar" a la policia amb un doble de la pàgina web "arregla mi calle" però "han robado en mi casa" o algo així, no caldria escriure l'adrec,a exacte de la casa però si el poble/barri, com una base de dades de robatoris però en públic, amb doble missió, atraure policies a les zones dels robatoris i pressionar per solucions i fer visible el problema. O potser ja existeix alguan pàgina així? Algú ho sap?Publicado hace 8 meses # -
Núria, no en coneixo cap de pàgina així, però potser en treuriem algo preguntant-ho a algun programa de ràdio. Podria ser una bona idea però nosé si la gent que els han entrat a casa tindrien el valor de fer-ho públic.
Nuria no se qui ets pero ultimament al poble ha vingut lo millor de lo millor. I si no pregunta el que va passar a un bar del poble el dissabte passat a mitj matí!!!!
El que s'ha de fer es pressionar a l'ajuntament, o a qui sigui pero aixo no pot continuar.
Ja no per els robatoris, si no la gent. Els passos que s'han de seguir si enxampeu a algu robant a casa teva son els següents:-Feste el dormit.
-Quan no s'ho esperi, cop al cap amb algun objecte contundent.
-seguidament trucar al flix que vagi tirant cap al km 25 de la serra i vagi fent un forat de 2x2
-foter-lo dins i tornar a casa teva.Ja se que pot sonar molt fort, pero es la única manera de que pagui el que ha fet.
Es molt trist que tu estas treballant cada dia de sol a sol, per poder tenir una vida una mica digne i que vingui un fill de sa mare (per no dir filldeputa) i et foti tot el que tinguis a casa teva.I que em dieu de la colonia de l'est que tenim? Nooooo si son bona gent nomes van al bar del poble tot borratxos amb una arma de foc amenaçant,,,
No se filla pero jo no ho acabo d'entendre..
salutPublicado hace 8 meses # -
Jonimanteru, que va passar dissabte a mig matí a La Llacuna?
Jonimanteru, ja que has anomenat el flix, sóc la seva neboda.
I entenc perfectament el que dius, el que passa és que hem d'anar molt en compte amb el que es diu o es fa, pq es pot ofendre gent faltant-li el respecte (i amb raó) i les conseqüències poden ser una bola de neu que creix incontroladament.
Imagina't que sou 5 bons catalans vivint a Suècia i tot va molt bé i arriba un català filldep* incivilitzat. A partir d'aquell moment et comencen a anomenar pudor i mirar malament. No creus que això agreuja el problema de tota la comunitat? Hi ha 1 català que fa pudor, no 6.
I la solució del forat? jeje.. bé.. solució ho és, però potser seria millor esforc,ar-nos una mica a trobar-ne d'altres, més que res que si després hi ha aiguats i comencen a sortir morts pels camps mal rotllo...
Ara en serio, veig que el problema és greu i el neguit si no s'hi fa res creixerà. Si hi ha gent que té armes il.legalment es pot denunciar. I una nova reunió de la gent del poble parlant del tema no estaria malament. Sempre que sigui des de la racionalitat i buscant solucions reals, que si es desvia la cosa encara podria ser pitjor. Busquem solucions originals! (la del forat ja no cola hehe)Publicado hace 8 meses #
Responder
Debes Identificarte para publicar.